פרסום בגוגל נכון להיום זה כלי הכי פופולרי מתוך כל אופציות של פרסום באינטרנט, כי רק בגוגל אנשים מחפשים משהו מסוים לאומת רשתות חברתיות.
במאמר הזה אני רוצה להסביר איך יוצרים קמפיין פרסום בגוגל ואיך ניתן לקבל הרבה לקוחות במחיר מינימלי.

איך להתחיל פרסום בגוגל?

יש מספר אופציות להתחיל פרסום בגוגל, במדריך הזה הייתי רוצה להתרכז באופציה כאשר יש לכם האתר או עמוד נחיתה – Website traffic.

קודם כל יש לכנס לאתר של Google Ads בקישור: ads.google.com

יש כאן מספר אופציות ליצירת קמפיין, נבחר Website traffic. לאחר זה יש לבחור סוג של קמפיין:

איזה סוג של קמפיין פרסום בגוגל לבחור?

כאן נשאלת שאלה איפה יהיה פרסום שלנו כגון האם אנחנו רוצים שהפרסומת תופיעה רק בתוצאות חיפוש של גוגל או גם באתרי אינטרנט ואפליקציות מובייל או אולי בסרטוני YouTube.

למעשה Google Ads מציע לנו:

תוצאות חיפוש של גוגל ואתרים – SEARCH

מודעה תופיעה רק בתוצאות חיפוש של גוגל ואתרים שיש להם תוכן רלוונטי, אני אישית ממליץ על הסוג חיפוש הזה – כי כך מודעה תופיעה רק לאנשים רלוונטיים שחיפשו ביטויים בגוגל שאנחנו הגדרנו או באתרים שהתוכן שלהם מכיל את הביטויים האלו.

הצגת מודעה ברחבי אינטרנט – DISPLAY

אם אתם רוצים שמודעה שלכם תופיע בכל מקום אפשרי ולא רק בתוצאות חיפוש אלא גם באפליקציות מובייל ועוד.. אז יש לבחור סוג הזה של פרסום.

אבל אני אישית לא ממליץ כי יש פחות סיכוי לקבל לעסק שלך קהל רלוונטי (אני אישית מעדיף כאשר אנשים באים אל האתר שלי מתוצאות חיפוש, על זה כתבתי מעלה). 

קידום מוצרים – SHOPPING

סוג של מודעות הזה מאתים לכל אחד שרוצה לקדם את המוצרים למכירה, יחד עם זאת, אני חושב שכדי בכל זאת לבחור סוג  SEARCH : )

המשך הגדרות קמפיין – מיקום גאוגרפי ושפה

לאחר שבחרנו איזה סוג של קמפיין יהיה, זה הזמן להגדיר באיזה מיקום גאוגרפי מודעה תופיע, שפה של קהל יעד ועוד פרמטרים שונים שיעזרו לנו להגדיר קהל יותר רלוונטי לתוכן האתר.

הגדרת קבוצת מודעות

שפה – Languages: שפה של קהל יעד לדוגמה עברית.

קהל יעד – Audiences: למעשה גוגל מציע לבחור אפילו קהל לפי מצב אישי (נשוי, גרוש..), בנוסף ניתן לבחור תחום התעניינות ועוד הרבה אופציות.

האם כדי לעשות הגדרות בקהל יעד?

למען האמת, אני לא חושב שגוגל יודע ממש להגדיר מי התחתן ומי לא, למרות שלא חוסר דרכים לגוגל לגלות את זה. אבל לפי דעתי עדיף לא לצמצם קהל יעד כי מספיק להגדיר בצורה נכונה ביטויי חיפוש.

בחירת תקציב ועלות הקליק במודעה 

עכשיו נגדיר תקציב יומי לפרסומות ועלות מקסימלית של הקליק (PPC).
לדוגמה: אם להגדיר תקציב יומי כ-25 שקל אז בממוצע התשלומים עבור פרסומות ביום יהיה 25 שקלים.

בנוסף ניתן להגדיר עלות הקליק, לדוגמה: להגדיר 0.30 שקל עבור עלות הקליק.

הגדרת לוח זמנים לקבוצת מודעות

ניתן להגדיר לוח זמנים מתי קבוצת מודעות תופיעה.

לדוגמה ניתן להגדיר כך שמודעות לא תופיעו בשבת החיל מיום שיש בשעה 11:00 ועד מוצא שבת, שעה 21:00 לפי שעון ישראלי.

התוספות של המודעה – Ad extensions

התוספות של המודעות בGoogle Ads  מאפשרות להחריב מודעה כגון להוסיף לדומיין ראשי עוד URL למאמרים רלוונטיים באתר.

אני ממליץ להשתמש בתוספות של המודעות כי בעזרתן ניתן לחזק ביטוי ראשי ולהפחית עלות הקליק. 

למעשה יש להוסיף לפחות שני קישורים למאמרים רלוונטיים עבור ביטוי הראשי שאותו מקדמים.

כאשר לכל קישור יש לכתוב תיאור וכותרת.

מזל טוב, עברנו שלב ראשון – הגדרות של קמפיין

לאחר שהגדרנו קמפיין אז שלב הבא זה להגדיר קבוצת מודעות.

לכל קבוצה של מודעות תהיה רשימת ביטוים.

שלב השלישי – יצירת מודעות

בשלב הזה צריך ליצור מודעות לכל קבוצה. בנוסף ניתן להגדיר קישורים למאמרים רלוונטיים על מנת לחזק ביטוי הראשי. 

שלב אחרון ביצירת קמפיין פרסום בגוגל זה לשמור הכל, אפילו אם עוד לא יצרתם מודעות זה בסדר כי ניתן בכל רגע לעריך קמפיין ולהוסיף מודעות וביטוים.

בו נחזור לקמפיין לצורך יצירת קבוצות של מודעות וביטוים לכל קבוצה.

מטרה היא ליצור כמה שיותר ביטויים כך שדרכם יהיו לקוחות לאתר.

לכל קבוצת מודעות יש ליצור בהתאם ביטויים תוך התחשבות בתוכן של האתר שלנו. בכך מודעה תהיה יותר גבוה בתוצאות החיפוש עבור הביטויים(מילות מפתח לקידום ושיש אצלנו באתר) ונשלם פחות כסף עבור הקליק – PPC.

לדוגמה נכנס ל- Ad group – בניית אתרי אינטרנט ונתחיל להוסיף עוד ביטויים.

איך בוחרים ביטויים למודעות פרסום בגוגל?

ב-Google Ads יש כלי שנקרא Keyword Planner – תכנון מילות מפתח, הכלי חינמי וחזק לחיפוש ביטוים כך שבעזרתו ניתן למצוא ביטויים במספר קליקים.

לצורך זה יש לכנס ל-Keyword Planner לרשום ביטוי אחד וכלי תכנון מילות מפתח ייצג ביטויים דומים אשר רלוונטיים לביטוי שלנו, בעולם SEO נהוג לקרוא לביטויים האלו – מילות מפתח.  

כאשר בוחרים מילות מפתח אז ניתן לראות כמה אנשים בממוצע מחפשים את הביטוי בחודש וגם להוסיף סינון למיון ביטויים.

  • חשוב לפני חיפוש ביטויים לבחור מיקום ושפה. לדוגמה ישראל ועברית. כך נדע, כמה אנשים חיפשו ביטוי מסוים בישראל כאשר מערכת החיפוש של גוגל שלהם – היא בשפה עברית.

לאחר שבחרנו ביטוים, נוסיף את רשימת ביטויים לקבוצת מודעות שלנו.

כאשר מוסיפים ביטוי לקבוצת מודעות ניתן לבחור בין שלושה אופציות.

  • keyword – גוגל יציג מודעה לקהל שמחפש keyword וגם ביטויים רלוונטיים.
  • "keyword" – גוגל יציג מודעה לקהל שמחפש ביטויים אשר מכילות keyword בביטוי.
  • [keyword] – גוגל יציג מודעה לקהל שמחפש ביטוי אף ורק keyword.

אני ממליץ לבחור אופציה השלישית [keyword] כי כך נקבל רק אנשים שמחפשים משהו שאנחנו רוצים.

הוספת מודעה חדשה לקבוצת מודעות

מערכת של פרסום בגוגל מאפשרת ליצור קבוצות של מודעות כאשר לכל קבוצה יש מודעות פרסום וביטויים משלה.

להוספת מודעה חדשה יש לעבור לקמפיין ולבחור Ads & extensions לאחר מכן ללחוץ על הסימן פלוס.

כאשר מוסיפים מודעה אז כדי להוסיף גם מילות מפתח מרשימת ביטויים של קבוצת מודעות לתוכן מודעה.

להלן דוגמה:

צריכים עזרה בפרוסם בגוגל ?

ניסיתי לכתוב מדריך אקטואלי ל-2020 איך לפרסם בגוגל, עם זאת אני מציע שירותי פרסום בגוגל כולל בניית אתרים מותאמים למודעות.