בדיקת אתרים מהווה היום חלק חשוב בהצלחה של העסק שלך. תחום אבטחת איכות של אתרים גודל יותר ויותר כי כולם גולשים באינטרנט וכאשר נתקלים באתר לא תקין אז פשוט מחפשים אתר אחר מאותו תחום ובעל העסק מפסיד הלקוח.

טכניקות שונות לביצוע בדיקות אתרים

בדיקות ערכי הגבול – טוב להשתמש עבור השדות של אתר שבהם יש ערך מספרי.

כאשר יש ערך מספרי באחד משדות של האתר כגון תאריך לידה, כמויות… אז משתמשים בשיטה "בדיקות ערכי הגבול".

רעיון של השיטה זה לקחת ערכים גבוליים וערך אחד אמצעי ולעשות בדיקות עבורם.

קבוצות שקילות – טוב להשתמש עבור השדות של אתר שבהם יש ערך לא מספרי.

כאשר עושים בדיקת אתרים אז לעתים קרובות יש לנו שדות ללא ערך מספרי כגון שם, אימייל.. במקרים האלו משתמשים בטכניקת קבוצות שקילות.

תיאור של הטכניקה: לחלק מקרי בדיקה לפי תחומים ולקחת לבדיקה ערכים מכל תחום לפחות פעם אחת.

יש עוד טכניקות שמאפשרות לעשות בדיקות אתרים באופן יותר קל וגם יותר רחבי.

אני ממליץ בחום לבקר בבלוג שלי בנושא QA, יש שם ממש הרבה חומר לימוד:
קישור לבלוג : qablog.co.il

בדיקות פונקציונליות האם האתר מתפקד כמו שצריך?

 יש אתרים קטנים ויש אתרים גדולים וככל שהאתר גדול כך יש יותר מה לבדוק ולכן לפני הכל בבדיקות פונקציונליות צריך לעשות תכנון נכון של הבדיקות וגם לא לפספס חלק מהפונקציונליות של האתר (כיסוי מקסימלי של הדרישות-פונקציונליות במקרי הבדיקות).

כתיבת מסמכי בדיקות STP, STD, SPR, STR

מסמך STP – לפני תחילת בדיקות יש לתכנן נכון את הבדיקות ולהכיר את האתר.

מסמך STD – אוסף מקרי בדיקות, כך שכל מקרה בדיקה מתאר תהליך/פונקציונליות שיש לבדוק.

מסמך דיווח באגים SPR – במהלך הרצת מקרי בדיקה כאשר יש באג אז את התיאור של הבאג כותבים במסמך SPR.

מסמך STR – תיאור מלא של כל בדיקות שבוצעו ולא בוצעו כולל דיווח על המספר באגים שנתגלו.

אופטימיזציה פנימית – ONSITE

אם שואלים ממה להתחיל בדיקת אתרים ?
אז התשובה זה בדיקות אופטימיזציה פנימית.

למעשה כאשר לאתר אין קישורים שבורים -לעמודים פנימיים ולאתרים חיצונים. בנוסף לאתר אינטרנט יש תוכן מותאם לתחום אם דגש על ה-SEO כולל תגי מטה, אז אפשר להגיד שהאתר תקין מבחינת אופטימיזציה פנימית.

אופטימיזציה חיצונית – OFFSITE

כאשר עושים בדיקת אופטימיזציה חיצונית אז למעשה בודקים קישורים חוזרים מאתרים חיצונים, באנגלית זה נקרא backlinks, מה האיכות של הקישורים ולאיזו מאמרים באתר שלנו הם מופנים.

עם זאת, יש כל זמן להשגיח על מיקומים עבור רשימת ביטוים לקידום האתר בגוגל ולהוסיף יותר ויותר תוכן רלוונטי לביטוים שפחות מתקדמים בגוגל.

התחלתי את הסבר, איך עושים בדיקת אתרים מנקודת מבט של-SEO כי זה משהו בסופו של דבר נותן לקוחות לעסק שלך, עכשיו נדבר על בדיקות פונקציונליות לאתר. 

שירותי בדיקת אתר

רוצים שהאתר שלכם יתפקד באיכות גבוה?

אז זה הזמן להצטרף לשירותי בדיקת אתרים, אני פרילנסר שבודק את האתר מרחוק וגם במקום העסק.

אני בודק אתרים לעסקים וגם אתרים פרטיים.